Consultative selling

Van verkoper naar 'trusted advisor'

 

Door de toename van de complexiteit en het aantal aanbieders op de markt, hebben bedrijven steeds meer behoefte aan leveranciers die zich als een partner opstellen. Het wederzijdse belang van de partijen speelt hierbij een grote rol. Als verkoper kan je je dus niet permiteren om slechts aandacht te hebben voor de opdracht of de deal. Je zal over de deal heen moeten kijken om op zoek te gaan naar de beste oplossing voor de klant op lange termijn.

Verkopers moeten in staat zijn om het vertrouwen van de klant te winnen door te investeren in de lange termijn relatie. Diegenen die de klant oprecht adviseren, zelfs als hiermee een eventuele opdracht gevaar loopt, zullen het verschil maken. Hoe zorg jij ervoor dat je een ‘trusted advisor’ en volwaardig gesprekspartner voor je klant bent?

Programma:

Onderscheiden in adviesvaardigheden

  • Hoe onderscheid je jezelf als sales?
  • Overtuigend adviseren
  • Empathisch luisteren
  • Achterhalen en uitdiepen van latente behoeften

 

Gelijkwaardige en langdurige relaties

  • Aansluiten bij behoeften en processen van je klant
  • Multi-level aandacht en verkoop
  • Op droomreis met je klant!
  • Openheid, integriteit en kwetsbaarheid

Werkwijze

In deze interactieve training wordt continue gewerkt en geoefend met eigen praktijkcases. Theorie dient als middel en is geen doel op zich. Hierdoor is de training dynamisch en zéér praktijkgericht. De training wordt afgesloten met persoonlijke actiepunten, borgingsinterventies en een concreet en inspirerend actieplan. 

Resultaat

Na deze tweedaagse training ben je in staat om jouw klant optimaal te adviseren en weet je het vertrouwen van de klant te winnen. Je werkt aan de basis van waardevolle en langdurige zakenrelaties.

Deze training leent zich prima voor incompany. De training wordt dan geheel op de specifieke wensen afgesteld.

 

Benieuwd wat Nr. A trainingen voor jouw organisatie kan betekenen?
Alle trainingen zijn maatwerk, specifiek ontworpen naar de behoefte van de klant.
Ik bespreek graag de mogelijkheden met je.