Commerciële
vaardigheden (gevorderd)

Langdurige en gelijkwaardige klantrelaties

 

Door de toename van de complexiteit en het aantal aanbieders op de markt, hebben bedrijven steeds meer behoefte aan leveranciers die zich als een partner opstellen. Het wederzijdse belang van de partijen speelt hierbij een grote rol. Als verkoper kan je je dus niet permiteren om slechts aandacht te hebben voor de opdracht of de deal. Je zal over de deal heen moeten kijken om op zoek te gaan naar de beste oplossing voor de klant op lange termijn.

Verkopers moeten in staat zijn om het vertrouwen van de klant te winnen door te investeren in de lange termijn relatie. Diegenen die de klant oprecht adviseren, zelfs als hiermee een eventuele opdracht gevaar loopt, zullen het verschil maken. Hoe zorg jij ervoor dat je deze technieken goed kunt inzetten en tegelijk authentiek blijft, waardoor je snel vertrouwen creëert?

Met de ruime ervaring op het gebied van sales en communicatie heb ik een trainingsprogramma ontwikkeld dat erop gericht is om deze commerciële vaardigheden verder te ontwikkelen. Het programma is modulair opgebouwd en aan te passen aan de specifieke leerbehoeften van de deelnemers.

Programma:

Vertrouwen en adviesvaardigheden

  • Hoe werkt vertrouwen en hoe creëer je het?
  • Overtuigend adviseren
  • Empathisch luisteren
  • Herkennen en omdraaien van beperkende overtuigingen

 

Gelijkwaardige en langdurige relaties

  • Gebruik maken van je netwerk, reference selling
  • Op droomreis met je klant!
  • Multi-level aandacht en verkoop
  • Openheid, integriteit en kwetsbaarheid

Werkwijze

In deze interactieve training wordt continue gewerkt en geoefend met eigen praktijkcases. Theorie dient als middel en is geen doel op zich. Hierdoor is de training dynamisch en zéér praktijkgericht. De training wordt afgesloten met persoonlijke actiepunten, borgingsinterventies en een concreet en inspirerend actieplan. 

Resultaat

Na deze tweedaagse training ben je in staat om jouw klant optimaal te adviseren en weet je het vertrouwen van de klant te winnen. Je werkt aan de basis van waardevolle en langdurige zakenrelaties.

Deze training leent zich prima voor incompany. De training wordt dan geheel op de specifieke wensen afgesteld.

 

Benieuwd wat Nr. A trainingen voor jouw organisatie kan betekenen?
Alle trainingen zijn maatwerk, specifiek ontworpen naar de behoefte van de klant.
Ik bespreek graag de mogelijkheden met je.