Commerciële vaardigheden 

Het proces van vertrouwen en beïnvloeden

 

Verkopen is een proces van beïnvloeden en invulling geven aan de behoeften van anderen. Wanneer je niet duidelijk voor ogen hebt waar de behoeften van jouw klant liggen, kun je ook geen passend aanbod doen. Daarnaast wordt er vaak gezegd: “Je koopt van de vent, niet van de tent”. Dit heeft alles te maken met vertrouwen en gunnen. Het klinkt vanzelfsprekend, maar in hoeverre ben jij je hiervan bewust in de praktijk als verkoper?

Bij goede commerciële gesprekken wordt er een gespreksstructuur gebruikt en worden de juiste gespreksvaardigheden toegepast. In het verkoopvak kunnen we daarom veel leren van de journalistiek, waarbij de interviewer in korte tijd tot de kern van de zaak komt. Hoe zorg jij ervoor dat je deze technieken goed kunt inzetten en tegelijk authentiek blijft, waardoor je snel vertrouwen creëert?

Programma:

Gespreksvaardigheden

  • Inzicht in verschillende communicatieniveaus en interactiepatronen
  • Structuur van commerciële gesprekken
  • Diverse vraagtechnieken
  • Gespreksinzichten en vaardigheden

 

Gelijkwaardig communiceren op elk niveau

  • Hoe werkt vertrouwen en hoe creëer je het?
  • Luisteren met een open houding
  • Overtuigend helpen beslissen
  • Omgaan met conflicten

Werkwijze

In deze interactieve training wordt continue gewerkt en geoefend met eigen praktijkcases. Theorie dient als middel en is geen doel op zich. Hierdoor is de training dynamisch en zéér praktijkgericht. De training wordt afgesloten met persoonlijke actiepunten, borgingsinterventies en een concreet en inspirerend actieplan.

Resultaat

Na deze tweedaagse training ben je in staat om op een effectieve manier  commerciële gesprekken te voeren, kun je jouw klant goed adviseren en weet je het vertrouwen van de klant te winnen.

Deze training leent zich prima voor incompany. De training wordt dan geheel op de specifieke wensen afgesteld.

 

Anderen over deze training:

{"testimonial_characters_limit":"300","testimonial_read_more_text":"Meer","testimonial_read_less_text":"Minder","testimonial_read_more_ellipsis":"..."}

Coen Hooijer

Sales consultant, MisterGreen Electric Lease

“Goed toepasbaar in praktijk”

Bij de training van Dennis werd ik gewezen op handige theorieën die goed toepasbaar zijn in de praktijk. Vanuit mijn functie ben ik degene die de klant als eerste spreekt en dus direct de klant moet binden. Door de training en tips ben ik mij er meer van bewust hoe ik de klant kan binden en de gunning kan verkrijgen. Ik heb de training als zeer prettig ervaren!

Wilma Tonckens

Advocaat, Tonckens Advocatuur

“Leuk en inspirerend!”

Dennis geeft je op een leuke en inspirerende wijze inzicht in je eigen manier van handelen, je sterke kanten, je mogelijke valkuilen en hoe daar mee om te gaan.

Benieuwd wat Nr. A trainingen voor jouw organisatie kan betekenen?
Alle trainingen zijn maatwerk, specifiek ontworpen naar de behoefte van de klant.
Ik bespreek graag de mogelijkheden met je.