Commerciële vaardigheden
Het proces van vertrouwen en beïnvloeden
Verkopen is een proces van beïnvloeden en invulling geven aan de behoeften van anderen. Wanneer je niet duidelijk voor ogen hebt waar de behoeften van jouw klant liggen, kun je ook geen passend aanbod doen. Daarnaast wordt er vaak gezegd: “Je koopt van de vent, niet van de tent”. Dit heeft alles te maken met vertrouwen en gunnen. Het klinkt vanzelfsprekend, maar in hoeverre ben jij je hiervan bewust in de praktijk als verkoper?
Bij goede commerciële gesprekken wordt er een gespreksstructuur gebruikt en worden de juiste gespreksvaardigheden toegepast. In het verkoopvak kunnen we daarom veel leren van de journalistiek, waarbij de interviewer in korte tijd tot de kern van de zaak komt. Hoe zorg jij ervoor dat je deze technieken goed kunt inzetten en tegelijk authentiek blijft, waardoor je snel vertrouwen creëert?

Programma:
Gespreksvaardigheden
- Inzicht in verschillende communicatieniveaus en interactiepatronen
- Structuur van commerciële gesprekken
- Diverse vraagtechnieken
- Gespreksinzichten en vaardigheden
Gelijkwaardig communiceren op elk niveau
- Hoe werkt vertrouwen en hoe creëer je het?
- Luisteren met een open houding
- Overtuigend helpen beslissen
- Omgaan met conflicten
Werkwijze
In deze interactieve training wordt continue gewerkt en geoefend met eigen praktijkcases. Theorie dient als middel en is geen doel op zich. Hierdoor is de training dynamisch en zéér praktijkgericht. De training wordt afgesloten met persoonlijke actiepunten, borgingsinterventies en een concreet en inspirerend actieplan.
Resultaat
Na deze tweedaagse training ben je in staat om op een effectieve manier commerciële gesprekken te voeren, kun je jouw klant goed adviseren en weet je het vertrouwen van de klant te winnen.
Deze training leent zich prima voor incompany. De training wordt dan geheel op de specifieke wensen afgesteld.
Anderen over deze training:
Benieuwd wat Nr. A trainingen voor jouw organisatie kan betekenen?
Alle trainingen zijn maatwerk, specifiek ontworpen naar de behoefte van de klant.
Ik bespreek graag de mogelijkheden met je.